Válasszon helyszínt és időpontot!

Relaxáció és egyszerű problémamegoldó technikák

Az orvosok sokáig úgy tudták, hogy kétféle alapvető élettani állapot van: vagy ébren vagyunk, vagy alszunk. Ám a Harvard Egyetem professzora, Herbert Benson kiderítette, hogy létezik egy harmadik alapvető élettani állapot is, mégpedig az ellazult, relaxált állapot.

A professzor felmérte, hogy mi történik ilyenkor az emberi testben, és kiderült, hogy kitágulnak az ereink, javul szerveink vérellátása, és több oxigén jut az agyunkhoz, mint akár mély alvás esetén. A sejtanyagcsere-szint az alvás közbeni 8-10%-kal szemben 18-20%-kal csökken, ami szintén nagyon előnyös. Vérünkben csökken a tejsavszint, és ~30%-kal csökken a koleszterinszint. Mindemellett megnő vérünk endorfinszintje, és az agyunk több alfa agyhullámot termel.

A José Silva által kifejlesztett módszerrel a nyugati civilizáció rohanó világában élő embere számára is könnyedén elsajátítható a relaxáció, vagyis az ellazult állapot. Mivel ez bizonyítottan a leghatékonyabb stresszlevezető eszköz, nagymértékben segít megőrizni egészségünket és egyszerűbbé teszi a mindennapi helyzetek kezelését. Mérések szerint 20 percnyi relaxálással körülbelül annyi stresszt vezethetünk le, mint 3 órányi alvással.

Az agykontroll eredményessége azonban nemcsak a rendszeres relaxáció következménye, hanem azon problémamegoldó technikák használatának is köszönhető, amelyeket a résztvevők a négynapos kurzuson megtanulnak.

A problémamegoldó technikák része az úgynevezett mentális programozás, mellyel tulajdonképpen feladatot adunk agyunknak, elménknek a kívánt cél eléréséhez – tudatalattinkat mozgósítva.

Az agykontrollt nemtől, kortól, világnézettől függetlenül mindenki könnyen elsajátíthatja, aki követi a kapott útmutatást és gyakorol. Egyes technikák azonnal alkalmazhatók, más technikák esetében némi időre és gyakorlásra lehet szükség, hogy igazán olajozottan működjenek.

Mentális képességeink jelentősen fejleszthetők, edzésük megtanulható – és ha tudunk hatni elménk mélyebb rétegeire, sokkal többet tehetünk önmagunkért és szeretteinkért is.

 

Gyakran ismételt kérdések

Mi az Agykontroll?

A Stanfordi Egyetem kutatói szerint elménk adta képességeinknek csupán mintegy 2%-át használjuk ki. A Silva-féle agykontroll egy tudományosan megalapozott, egyszerű, praktikus, könnyen elsajátítható önfejlesztő módszer, ami lehetővé teszi, hogy ennél lényegesen nagyobb mértékben használjuk ki istenadta lehetőségeinket, s így sikeresebben oldjunk meg mindenfajta problémát. Egyik fontos eszköze a relaxáció avagy lazítás, ami egyúttal a bizonyítottan megbetegítő hatású stresszt is levezeti.

 

Hogyan jött létre az Agykontroll, mint módszer?

Az Agykontroll módszerét a mexikói származású, Texasban élő José Silva fejlesztette ki, sokéves kutatással. Silva 1944-ben kezdte vizsgálni az elme kihasználatlan lehetőségeit. Sikeres elektroműszerészként elektromos szempontból kezdte vizsgálni az emberi agyat. Maga készítette, remek minőségű elektroencefalográfjával (EEG) vizsgálta gyermekeinek agyhullámait, és ezernyi szakkönyvet böngészett át. Mivel szendergéskor, tehát ébrenlét és alvás határán mérhető a legerősebb agyi elektromos tevékenység – ekkor észlelhetők főleg az úgynevezett alfa agyhullámok -, arra a következtetésre jutott, hogy ilyen állapotban kellene a gyerekeknek tanulniuk, hiszen nyilván a legerősebb áram fejti ki a legnagyobb hatást az agysejtekre.

Silva hosszú kísérletezéssel végül kialakított egy olyan irányított meditációs módszert, ami lehetővé tette a kellően mély relaxációt, mégis meghagyta az elme deduktív, vagyis következtető gondolkodási képességét. Kísérleteivel bizonyította, hogy minden emberben kifejleszthető a tisztánlátás avagy clairvoyance képessége, és hogy ennek fejlesztése kurzus keretében remekül oktatható.

A pszichikus képesség kifejlesztésén kívül, ami egyébként nem csupán a problémák távészlelését jelenti, hanem azok korrekciójának lehetőségét is, Silva számos mentális technikát dolgozott ki, amelyek segítik az életünkben felmerülő valamennyi típusú probléma hatékonyabb megoldását. A gyakorlatias és pozitív szemléletű Silva-módszert ma már száznál is több országban oktatják négynapos agykontroll-tanfolyamokon, s számtalan szakember vallja, hogy egyszerűsége ellenére a legjobb és leggyorsabban elsajátítható önsegítő módszer, amivel élete során találkozott.

Számos kontrollált tudományos kísérletet is végeztek az elmúlt években, amelyek egybehangzóan bizonyították a Silva-módszer rendkívüli hatásait, és a tudományos közvélemény számára is „szalonképessé” tették a metódust. Több közismert módszer „nőtt ki” az agykontrollból, így például az elsősorban a daganatos betegek gyógyítására alkalmazott Simonton-technika.

A manapság egyre nagyobb teret hódító új orvosi tudományág, a pszichoneuro-immunológia kialakulása is jelentős mértékben a Silva-módszer megjelenésével kapcsolatos. A világ talán legrangosabb orvosi egyetemén, a Harvardon ma már működik komplementer medicina fakultás (kiegészítő orvoslás tanszék), ahol tanítják a Silva-módszer kulcselemeit is.

José Silva módszerének egyik legfontosabb újdonsága, hogy bebizonyította, a pszichikus problémafelismerés és problémamegoldás nem kivételes emberek kivételes adottsága, hanem mindenkiben megbúvó képesség, ami megfelelő mentális gyakorlatokkal kifejleszthető, s ami jobbá teszi az embereket, ezáltal pedig az egész emberiséget is. Silva legfőbb érdeme, hogy az általa kidolgozott módszer vitathatatlanul működik, ahogy azt ma a világon már több millió agykontrolltanfolyamot végzett ember tanúsíthatja.

 

Hogyan lehet megtanulni az Agykontrollt?

Négynapos, 40 órás agykontroll-tanfolyamon a legkönnyebb és leghatásosabb elsajátítani az agykontrollt. A tanfolyamon megtanultakat pedig jól ki lehet egészíteni és erősíteni az egyes témákban megjelent agykontrollos könyvekkel, kiadványokkal. A tanfolyam végén minden résztvevő arcképes, nemzetközi igazolványt kap, amellyel bármelyik országban, kedvezményes díj ellenében megismételheti a kurzust.

 

Ki tudja elsajátítani és sikerrel alkalmazni az Agykontrollt?

Mindenki! Az Agykontrollt nemtől, kortól, világnézettől függetlenül mindenki könnyen elsajátíthatja, aki követi a kapott útmutatást és gyakorol. Egyes technikák azonnal alkalmazhatók, más technikák esetén némi időre és gyakorlásra lehet szükség, hogy igazán olajozottan működjenek.

 

Hányan végezték már el az Agykontroll tanfolyamot?

Az Agykontroll az utóbbi évtizedekben több, mint 6 millió emberhez jutott el világszerte. Magyarországon 1991 óta létezik Agykontroll-képzés. Az indulás óta már több mint 250.000 ember végezte el a tanfolyamot Magyarországon, több ezer Agykontroll-siker bizonyítja, hogy az agykontrollos technikák működnek, és az Agykontroll alkalmazásának hála, fantasztikus eredmények érhetők el.

 

Mi a relaxáció, és miért érdemes megtanulni relaxálni?

Az alvás és ébrenlét mellett létezik egy harmadik fontos élettani állapot, az ellazult – idegen szóval: relaxált – állapot. Vizsgálatok szerint ilyenkor csupa pozitív változás jelentkezik testünkben:

  • jelentősen javul a szervek – többek közt az agy – oxigénellátottsága,

  • átmenetileg 18-20%-kal lassul az anyagcsere,

  • csökken vérünk tejsavtartalma,

  • kitágulnak az erek, így javul szerveink vérellátása,

  • csökken a vér koleszterinszintje,

  • megnő a vér endorfinszintje,

  • agyunk több alfa agyhullámot termel.

A relaxáció a stressz egyetlen természetes ellenszere, márpedig a feszültség, stressz egészségünk legfőbb ellensége. Mérések szerint 20 perc relaxálás körülbelül annyi stresszt vezet le, mint 3 órányi alvás.